lördag 22 juni 2013

Pet sematary

Invånarna i Vänersborg är tydligen uttråkade. Vad piggar upp bättre än några zombie-katter? Ttela, även känd som Fyrbodals Wikileaks, släpper denna nyhet som om det inte vore någonting. Klartecken för djurkyrkogård. Den kommer att byggas. Det är bestämt. För i helvete.... Har ingen på Vänersborgs kommun läst Kings Jurtjyrkogården? Guess not. Kan lova dig att Holmängen vilar på Micmacindianernas begravningsplats. Den grupp Micmacare som kom till Sverige och bosatte sig i Vänersborg vill säga. Det är väl knappast det den redan döende regionen behöver. En legion av levande döda husdjur med smak för människoblod. Det börjar med att lilla Nathalie tillsammans med pappa begraver ragdoll-katten Tusse. Tusse som var en så snäll katt. Efter några dagar står Tusse i farstun. Inkletad i blod, smutsig av jord och sur som fan. Inte så snäll längre utan mer en pälsig mördarmaskin. Några veckor senare blir Nathalies mamma mosad av en Saab 93 på väg till Arbetsförmedlingen. Pappan i familjen släpar liket till Holmängen och... Huga.

Och det är bara början. Efter några månader kommer befolkningen till 90 % att bestå av levande döda fd Saabare. Bara två saker som driver dem: jakten på människoblod och att skruva ihop bilkarosser.

Just det. Så går det.
Kuriosa: Efter endast en halv dag i etern är detta den näst mest kommenterade artikeln på Ttela Vänersborg med en (1) kommentar. Serafim Svensson skrev: "Det är på tiden. Själv önskar jag att bli strödd i minneslund tillsammans med min hund."

Nej nej nej Serafim.... Läs boken för faen. 

2 kommentarer:

  1. Jag har ju helt klart en känsla av att dom där monstren som kommer in genom glömda fikarumsdörrar på jobbet inte alls är "råttor från soptippen" utan snarare odjur från djurkyrkogården som ligger i närheten. Mmhm. Men jag lever på hoppet att djur inte innehar en naturlig ondska (som människor, tex) utan att dom bara är missförstådda. Ja, de som återuppväcks också. DU KAN ALDRIG STIFLE MY FAITH!!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag trodde att du syftade på dina medarbetare först. Det skulle i o f s förklara mycket på mitt jobb. Hmm... Men visst, jag kan hålla med om att odöda djur säkert är snällare än odöda människor. Skall bli intressant att följa utvecklingen på Ttela.

    SvaraRadera