söndag 30 juni 2013

Mediamarkt fortsätter att leverera

Är seg som ett ruttet dingokadaver. Att skriva på måfå tar uppenbarligen på krafterna. Känner mig synnerligen okreativ och avmätt, lite som att ligga i dvala på botten av en sjö. Begravd och samtidigt... Fan, direkt känner jag att inlägget drar sig åt på måfå. Har som sagt noll energi till att skriva men kände att jag behövde ta upp ämnet Mediamarkt igen. Skrev tidigare i år om deras missfoster till maskot. Ser nu att jag antydde att mupp-Mark bör ansiktsknullas. Det var grovt... Samtidigt förtjänar han så mycket mer. Han och Mediamarkts drönare till personal. Det började med att jag skulle hjälpa farsan med att köpa en router och lite annat. Om jag får rätt utrustning kan jag koppla in eländet och så, det är inga problem. Mediamarkt tyckte dock det var roligare att rekommendera den enda routern som inte fungerade i detta fall. Ett fall som jag, enligt mig, beskrev i detalj för bruden på IT-avdelningen. De är ju nämligen sjukligt nischade på Mediamarkt. Jobbar du på vitvaruavdelningen är det ett krav att du inte kan någonting alls om övriga produkter som säljs. Det är lite som molekylärbiologi vs. astrofysik fast på en utvecklingsstörd nivå. - Vet du om den här dammsugaren är bra? - Oj, oj, hold your horses... Jag jobbar bara med tv-spel. På X-box. Inom stealthgenren. Du måste prata med Sven och jag orkar inte gå och hämta honom. Det är bättre att du åker hem.

Vid besöket denna veckan skulle vi fixa ny GPS till pappsen. Efter att vi äntrade butiken frågade han en tjej som sannolikt aldrig haft mindre att göra om vart vi skulle gå. Hon ledde vägen (inte illa) men sen hade hon tömt ut sin kompetensbrunn. När vi frågade om det var någon hon kunde rekommendera fick vi svaret: - Oj, ni hämtade faktiskt mig på vitvaruavdelningen, jag jobbar inte med GPS:er. Ni vet nog mer om dem än jag gör.

Sen gick hon. Flott som fan. Efter en stund kom dock mannan från himlen när Mr. GPS dök upp. Denna MM-anställdas insats bestod av att berätta att modellen vi ögnat på var slut. Han deklarerade även att det inte var någon skillnad mellan märkena de saluförde. Förutom oss var det en fjällräven-gubbe som hade spanat på samma TomTom-skönhet. Gubben ville veta hur den fungerade djupt inne i skogen; det luktade mulle-Fritzl långa vägar. Hur som helst fick både han och vi nöja oss med en modell med mindre skärm. Jag hoppas att herr Fjällräven lyckas hitta till sitt skogs-slakthus trots liten skärm. Jag hoppas även att Mediamarkt slutar headhunta personal från särskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar