tisdag 4 juni 2013

Ola-Conny och Borat - BFAM

Jag är knappast först ut med detta men men... Brukar inte vara snabbast på pucken i dessa fall. För gammal och trött. Har kommit att acceptera det. Såg en bit av Morgan och Ola-Connys särskol... nej... starka resa igår. Jag har inget problem med att erkänna att jag har sett delar av serien. I lagom dos är det god "skratta åt inte med"- underhållning. I alla fall.... Igår kom jag in i handlingen när Morgan skulle bli spådd med tarotkort. Scene of the language-crime: New Orleans. Då Morgans språkkunskaper är något begränsade var såklart Ola-Conny med för att tolka. Just det klippet ligger inte ute ännu men då slog mig tanken att det sannolikt duger med vilket M & OC-klipp som helst. Jag hade rätt. Jämför gärna klippen nedan och försök finna så många olikheter som möjligt. I dare you. Se det som en rolig lek. Själv kom jag egentligen bara fram till slutsatsen att den tragiska verkligheten ibland överträffar dikten:

1) What is dis?


2) How much years old this is tree I can see over there ?


Värt att notera:

1:35 - Efter att ha hört sig själv uttala "what have you for name for cat" går O-C in i Gollum-mode. Katten tvekar. Go figure.

2:30 - Kinesiska damer är tämligen ohjälpsamma mot svenska turister som med manisk tardness mässar "accuse me please". Yxmördar-Morgan i bakgrunden underlättar inte.

6:05 - Nej Ola-Conny, ni är nog inte välkomna igen.

8:00 - Afasi strikes. Skillnaden mot normalläget är försumbar.

8:50 - Från denna punkt är det lämpligt att samköra med Borat-klippet. Så gott som en karbonkopia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar