söndag 2 juni 2013

Panta mera


Roliga skyltar/lappar etc är kanske inte det fräschaste ämnet att behandla. Ovanstående fick dock mina tankar att likt en hjärnskadad kolibri okontrollerat flaxa iväg i olika riktningar. Formuleringen lämnar helt enkelt för många frågor efter sig, varav alla är obesvarade. Antog först att det skulle stå lättantändliga föremål men sen kommer det där med giftigt in också. Tolkningen blir alltså att det SKALL stå brinnande eller giftiga föremål och detta ger pantningsprocessen en helt ny dimension. Med detta menat att ICA Hovås således har upplevt ett problem med brinnande och/eller giftiga föremål som hystats in i pant-maskinen.  Med tanke på butikens geografiska läge får jag bilder av mini-brats kastandes molotovcocktails gjorda av châteauneauf-du-pape och giftiga föremål i form av... ja det vete fan... en hummer spetsad med arsenik? Det närmaste kriminalitet jag sett i affären är ett maniskt överanvändande av Sail Racing-shorts. Så jag är förbryllad... Är detta någon standardtext som finns på alla automater? Är det ett universellt problem att folk pantar brandbomber istället för burkar? Någon som vet?

2 kommentarer:

  1. Jag har tänkt på det där med. Och känner rent spontant.. om man slänger in giftiga OCH brinnande saker då? Det står ju ingenting om att man inte får slänga in tröjor? Gamla blöjor? Den där melonen man inte riktigt var sugen på?

    SvaraRadera
  2. Jag förstår hur du tänker... De borde ju skrivit brinnande OCH/ELLER giftiga föremål. Så en brinnande kobra borde vara ok?

    SvaraRadera