måndag 25 mars 2013

Kebabtårtan - back in business

Nuvarande säsong av Familjen Annorlunda går mot sitt slut, imorgon är det le grand finale... Har dock känt mig inte så lite nedstämd de senaste veckorna då jag inte funnit några nya inlägg på fru Wallquists vackra blogg. Tre veckor gick och inget nytt hände. Ingen uppdatering, inget nytt om kebabtårtor, douler, drule eller mys. Spekulationerna var många; hade hon bränt ut sig? Skrivkramp? Hade bloggportalen minbebis fått nog och skickat ett försynt mail om att Marias konto var låst tills dess att hon lärde sig att fenomenet syntax faktiskt existerar? Jag hade nästintill gett upp men igår... igår klarnade det hela. Kebab-mamman huserar numera på loppi. Ut med vintern, in med våren och allt det där. En ny loppi-skrud men innehållet då? Det första jag möts av är rubriken "Min mage och med mina små barn i har ja runt halsen". Puh.... Ord som tillsammans kunde bilda en mening men ändå inte. Allt är sig likt.

Gillar även bilderna på Yoko (tydligen någon ny barnfilm om en mini-yeti) från inlägget om barnmässan. Det syns att Yoko gillar barn. Gillar som i att äta dem då. Är det inte blod som kantar hans förvridna käft har han fått en rejäl släng av yeti-herpes. Båda förklaringarna är otäcka.


We all float down here...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar