lördag 16 mars 2013

Årets kontorsdrama - delrapport 2 (case closed)

Först och främst ber jag om ursäkt för att jag inte postade en delrapport igår. Jag hade dock mina skäl. Saken är nämligen den att fallet med den försvunna kaffemuggen redan har nått sin upplösning. Jubilationen har, som ni säkert förstår, hållit på sedan dess och lär också fortsätta. Har inte haft en sekund över att posta en uppdatering. Ingen hade vågat tro på ett sådant snabbt och lyckligt slut, allra minst jag. Men så blev det. Klimax nåddes redan igår fredag, runt lunchtid. Out of the blue hittades muggen vid sin senast kända position; i lunchrummet. Eller hittades och hittades.... enligt uppgift var den inte ens gömd vilket får mitt spindelsinne att pingla.  Det mesta pekar på att muggen olovligt har tillförskaffats och att tjuven sedan fick kalla fötter, sannolikt tack vare den enorma uppmärksamheten händelsen fick. Jag finner ingen annan rimlig förklaring... Trots ett lyckligt slut finns det alltså en del smolk i glädjebägaren. Olustkänslan är stor; att framöver behöva gå runt och undra vem eller vilka (om det handlar om en kontorsliga) som inte har rent mjöl i påsen. Det är då fan att det finns så mycket elände i vår värld att inte ens en kaffemugg kan känna sig trygg. Jag försöker att bibehålla någon slags tro på mänskligheten men just nu är det svårt.

Återfunnen. Fast grå då...och orange

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar