tisdag 19 mars 2013

Kaskadspyende katt

Min katt är fat and jolly. En +8-kilos best som sannolikt har både en och annan nedärvd och förvärvad hjärnskada men jag gillar honom ändå. Kommer från en krånglig familjebakgrund i ghettot, troligen en del incest inom familjen och så... Seen some shit... Hur som helst har han har hängt med i tolv år och är still going strong trots två flyttar och sena utekvällar. Hans toalettvanor kan dock diskuteras, det hela lutar åt det perversa hållet. När han under vinterhalvåret går på toa inomhus begär han publik. Han väntar med att gå tills jag kommer hem och kan först då kräma på med glad min. På natten väcker han mig för att jag skall kunna agera eskort till badrummet. Där får jag sedan stå kvar och bevittna hur han besudlar badrummet med dofter som ej borde få förekomma. Tydligen är det inte ett helt ovanligt fenomen men ändå... fucked up none the less.

Ikväll sattes dock någon slags ny standard i äcklighet. Att spy upp hårbollar är ju inget uppseendeväckande bland katter men inte fan visste jag att dem (han) kunde prestera en horisontell höghastighetsspya. Han värmde upp med två småspyor på golvet. Inget konstigt så långt. Sen brakade helvetet löst på riktigt när han drog iväg en kaskadspya mot väggen. Det stod en tavla på golvet, lutad mot väggen och som tur var kunde den dämpa stöten något. Har aldrig sett något liknande, det hela var i paritet med Eva Nazemsons livesända superspya. Så hatten av antar jag.... Kissekatten upphör aldrig att förvåna mig.

50 % sacco, 50 % päls, 100 % charm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar