torsdag 14 mars 2013

Årets kontorsdrama - delrapport 1

Det händer sällan något spännande på mitt kontor... Sällan som i aldrig alltså. Efter dagens incident känns det dock lite som att all bets are off. En incident. Ett övertramp. En gåta. Med största sannolikhet även ett brott:

Från: Matilda
Skickat: den 14 mars 2013 09:27
Till: Kontoret
Ämne: efterlyser min termosmugg från expresso house

Se bild. Fast min är ljusgrå med orange kant…
Någon säger att man sett den i fikarummet i förra veckan..


Med vänliga hälsningar/ Best Regards

 Matilda

Have you seen me? Or rather my grey cousin?

Mailet slog ned som en bomb; en blixt från klar himmel som med grym och önskvärd tydlighet upplyste oss om vilken sjuk och orättvis värld vi lever i. Låt oss sammanfatta vad vi har att gå på: Muggen syntes (möjligen) senast i fikarummet. Det är inte helt fastställt, mer hörsägen från en anonym tipsare. Denna sighting skall ha skett under förra veckan.  Senast den sågs var den gråklädd med inslag av orange. Just Expresso House-modellen är relativt ovanlig och lite mer exklusiv jämfört med dess föregångare från Espresso House. Detta borde möjliggöra en snabbare identifiering. Det mest sannolika scenario den blixttillsatta utredningsgruppen arbetar efter är stöld. Tyvärr kan de heller ej utesluta försäkringsbedrägeri i detta tidiga skede. 

Tyvärr har jag inte tillgång till mer information i nuläget. Jag kommer dock att lämna dagliga kommentarer i detta forum tills dess att utredningen är avslutad. Så vet ni något, snälla hör av er. Alla tips är bra tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar