tisdag 12 mars 2013

Don Draper (s)

Såg på twitter att AMC hade lagt ut postern för Mad Mens sjätte säsong. För det första: ja jag finns på twitter rent tekniskt i alla fall... mer som ett väsen. För det andra fattade jag inte varför de hade lagt upp ett till synes fan-made omslag på AMC:s officiella sida? Någon myspysig hipster som läst en kvällskurs i "lär dig måla som van Gogh" och som närt en brinnande önskan om att dela med sig av sina nyförvärvade kunskaper.
mm6-key-art-350.jpg
People want to be told what to do so badly that they´ll listen to anyone...
Sedan kikade jag lite närmre på postern och visst... den är väl rätt fräsig ändå. Gillar mötet mellan gamla och nya (?) Don och symboliken med "bagaget" och one way street-skylten. Kanske inte samma grad av subtilitet vi tittare brukar bjudas på men änd... Vad fan, vem försöker jag lura egentligen? Jag kan inte säga något negativt om Mad Men om så mitt liv hängde på det. Det går liksom inte. Jag lägger sarkasmen på 60-talshatthyllan och inväntar den 14:e april när kanal 9 bjuder på två timmar MM-godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar