fredag 8 mars 2013

Hela Sveriges fredag

D frågade vad det var som gick på ettan vid 20-tiden idag... Dum som jag är slog jag på pubic service och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag har bevittnat. Ok... jag hatar Sverigeproducerad underhållning by default och hade några whiskey-pinnar innanför västen men ändå:

LAgen i avsnitt två. Foto: Daniel Gartmo
Best of the bottenskrap
 Brukar inte ha problem med att följa dramaturgin i lekprogram men det här var en jävla sörja. Allt gick i 110 knyck och inga av knycken var det minsta roliga. Lekar, sång, något inslag från Doobidoo (?) och sen la någon en knäckemacka på Sverigekartan. Då hade det gått fem minuter av programmet.  Ett illaluktande hopkok av de värsta underhållningsprogrammen Sverige producerat genom tiderna. Allt doftade U-land anno 1987 med en dekor snodd från TV 3:s Tutti Frutti. Det var en ytterligheternas afton på fler än ett sätt. Andreas Weise, 25 (45) tävlade mot Amy Diamond, 20 (12). Ett medvetet val för att hålla universum i balans? Kan så vara.



 No Russell... We are not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar