tisdag 29 januari 2013

Fucking kebabtårta

Familjen Annorlunda går visst på fyran igen. Har lite svårt att förstå fascinationen över familjer där det enda utmärkande draget är att de producerat många barn. Då detta är säsong fem antar jag dock att serien är av stort nationellt intresse. Och ja, att jag skriver om det betyder att jag också har kollat, jag fattar det... Såg 20 minuter av reprisen igår natt. En av familjerna hade tio (10) barn varav sju bodde hemma. Fick lite amish-vibbar, typ ett samlag = ett barn. Preventivmedelstrenden kanske inte har kommit till Säffle än, vad vet jag? Så länge man har förutsättningar att ta hand om x antal barn på ett vettigt sätt är det väl fine and dandy. Skaffa 20 barn, jag bryr mig inte... Men har lite svårt att tro att så är fallet för en familj med normalinkomst och ett begränsat antal lediga timmar per dag.

Hur som helst så var detta inte det viktiga i sammanhanget. Det viktiga var att vi fick följa när de tillredde en snuskig monstrositet till maträtt; kebabtårtan. Hade tidigare på kvällen sett the Human Centipide 2. Rätt obehaglig får även jag medge men kebabtårtan gav upphov till betydligt större känslor av olust. Philadelphiaost blandat med crème fraîche och dip-pulver varvat med lager av hönökaka. Kebabkött på det. Vad? Det luktar inte så lite trailer park över denna styggelse till anrättning. Så snälla, låt inte detta bli någon slags mysig mattradition bara för att ni såg det på tv. Som alla skräckmonster på tv måste tårtan förgöras. Med alla medel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar