fredag 17 augusti 2012

guldägg


Lokaltidningen är för härlig. Det är liksom mer vilja än talang som gäller oavsett om det handlar om reportagen, filmtipsen eller reklamen. Sådant skall premieras. " DN är inget för mig, jag vill jobba på gräsrotsnivå"... Lite så. För min del är det Tidningen Sydväst som varje månad söker kontakt med min hallmatta. Lite samma känsla som att vänta på jultomten.  Denna månad handlade det stora reportaget om en summering av sommaren i bilder. Ett antal bilder på svenskt sommarfirande med en krystad liten text under. Vad sägs till exempel om " Margareta, Bo-Erik och Ingrid lägger till vid Amundö Marina efter en timmes båttur på havet"? Det är vackert. Jag är glad för deras skull; härligt med en timmes båttur på havet.

Hur som helst... Detta skulle främst handla om reklamkampanjen ovan. Försök ta in hela skönheten; det är mycket på en gång, jag vet... Gjorde lite efterforskningar och kom fram till att det bör vara Studio Total som ligger bakom. Här sparas det inte på krutet. Less is more? Fuck that. Notera exempelvis färgpaletten. Om det nu finns så många färger, varför inte använde dem alla liksom? Det är dock copyn som är den riktiga stjärnan här. Texten är lite överallt sådär charmigt rebelliskt. Vad menas med en "ekologisk frisör"? Var inte av uppfattningen att traditionella frisörer var de största miljöbovarna på planeten men jag kan ha fel. Jag har haft fel tidigare. Man får i alla fall en blå fotvårdsprodukt vid klippning. Varför inte grön? Känns lite pseudo-eko. Suspekt.

- PS. Nu börjar vi sälja sköna snygga, vegetabiliska skor

DS. Vegetabiliska skor? Vad... vegetabiliska.... hur....varför...Vem... För guds skull.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar